Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mechanika walki

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mechanika walki

    Temat był już poruszany, padła odpowiedź, że wyjaśnienie znajdzie się w faqu, niestety nie udało mi się nic na ten temat znaleźć. Jeśli gdzieś istnieje wątek, to proszę po prostu o nakierowanie.
    Chodzi mi o:
    -przebieg walki (kto pierwszy zadaje uszkodzenia? atakujący/obrońca)
    -okręty nie mają podanego życia, co decyduje o liczbie zniszczeń?
    -działa mają ofensywę=0, z odpowiedzi, która już tu padła wnoszę, że obrona jednostki definiuje jej atak, jak się broni, a atak, definiuje atak podczas ataku, tak jest faktycznie? Czy rzeczywiście idąc na atak mogę nie brać pod uwagę ofensywnych statystyk wrogich jednostek?

  • #2
    Witam,
    Nie możemy podać Ci dokładnych informacji co do mechaniki , ale postaram się wyjaśnić wątpliwości.
    Nie ma strony która pierwsza zadaje obrażenia. Są one jakby równocześnie. Polega t na tym że obliczamy siłę ofensywne atakującego (plus modyfikatory szczęścia, morale itp), potem obliczamy sile defensywną obrońcy (plus jego modyfikatory). W ten sposób mamy wartość ataku atakującego i obrony obrońcy. Bierze się tu pod uwagę jakimi okrętami defensywnymi dysponuje obrońca (nawodne/podwodne) i obliczamy deff zarówno nawodny jak i podwodny, a potem obliczany jest stosunek tych nawodnych do podwodnych (w armii ofensywnej). Np 40% siły ofensywnej to nawodne, a 60% podwodne, więc obliczając deff sumujemy 60% siły defensywnej podwodnej i 40% defensywnej podwodnej( w przybliżeniu). W skrócie chodzi o to że w zależności od atakującej armii, bierze się pod uwagę odpowiednią obronę defensywy, więc broniąc się czy atakując musimy patrzeć na obronę właściwą. Jak atakuje ktoś nawodnymi tylko, to tylko obrona nawodna będzie brana pod uwagę. Jak podwodne to podwodne. Gdy atakujący miesza statki to liczymy jak powyżej w odpowiednich proporcjach.
    Ostatecznie mamy dwie wartości - siłę ataku i sile obrony. Te wartości są porównywane i na tej podstawie obliczany jest wynik bitwy.

    Po tym jak mamy wynik, obliczany jest współczynnik strat dla ofensywy i defensywy. Robimy to w przybliżeniu poprzez porównywanie siły ataku i obrony właśnie. Potem wartość ta przekształcana jest na procenty i straty liczone są jako właśnie procent co jest przekształcane na ilości straconych jednostek. Dlatego nie ważne jaką obronę mają statki podczas liczenia strat - zawsze stracisz taki sam procent każdej grupy statków (nie ma tutaj efektu jak np. w Ogame, że małe statki ściągały większy ogień i były mięsem armatnim, i pewną osłona dla tych większych statków).

    Dlatego jak widać po powyższym jak atakujesz patrzysz tylko i wyłącznie na atak jednostki i bohatera, a jak się bronisz, patrzysz tylko na defensywę, bo tylko te wartości są brane pod uwagę.
    Oczywiście po drodze są jeszcze modyfikatory jak choćby morale, albo procent obrony/ataku który daje bohater. To wszystko nie odnosi się do szpiegowania, bo rządzi się ono innymi zasadami, podobnie jak burzenie budynków czy fortyfikacji - to się odbywa niezależnie od walki, chociaż walka ma na to wpływ bo atakujący burzy po rozliczeniu ataku, wiec już po odjęciu strat. Wyjątkiem jest burzenie fortyfikacji bo tu okręty atakują 2 razy - raz przed zasadniczą walką, a drugi raz już po jej rozliczeniu.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki! Bardzo pomocne informacje

      Komentarz

      Pracuję...
      X